fredag 27 april 2007

Dagens doft - Castelbajac


Bild: Perfume Emporium.com

Det var nära att jag greppade gårdagens HP i morse. Kände den i håret när jag vaknade, den är helt enkelt en superdoft...
Sansade mig dock och tog istället den besläktade Castelbajac från just det, Jean Charles Castelbajac. Jag har redan beskrivit denna mandel, cyklamen, heliotrope, vanilj, mysk mm doft 20/2. Som framgår där är HP en råare variant med mer trä och med en tydlig kardemummanot. C är mer mandel (björnklister) och blomma. C är en jättetrevlig doft men vore jag tvungen att välja tog jag HP. Den är i en klass för sig.
Kul att pröva även Castelbajac i varmare väder. Det föll väl ut med HP och hittills är C definitivt på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.